Spam este procesul de expediere a mesajelor electronice nesolicitate, de cele mai multe ori cu caracter comercial, de publicitate pentru produse si servicii dubioase, practicată în industria e-marketingului si de proprietarii de situri pornografice. Spam-ul se distinge prin caracterul agresiv, repetat si prin privarea de dreptul la optiune.
Această metodă se foloseste si la colectarea adreselor de e-mail utilizând metode de genul Citeste si dă mai departe. Continutul acestor mesaje variază de la texte biblice, urări de bine cu îndemnarea de a trimite mai departe, în caz contrar vor urma evenimente neplăcute, până la mesaje cu caracter alarmant menite să atragă atentia asupra unui fapt plauzibil, indemnând cititorul să trimită mesajul si altor persoane. Aceste mesaje rulează intr-o anumită comunitate iar emitentul acestui mesaj foloseste diferite metode pentru a ajunge iar în posesia lui. Adresele de email colectate sunt cel mai adesea vândute cu scopul de a trimite alte mesaje SPAM cum ar fi cele comerciale.
Spamming-ul este o metodă foarte ieftină de a face reclamă pentru ceva în Internet; succesul campaniei este de obicei proportional cu numărul de destinatari; de aceea mesajul respectiv este transmis la mii, chiar milioane de adrese simultan.
Mesajele electronice nesolicitate primite de o companie pot reprezenta chiar peste 60 % din totalul e-mail-urilor. De aceea, spamul costă spatiu de stocare pe servere e-mail, trafic intern suplimentar pentru livrarea lor către angajati, precum si timpul de lucru al destinatarilor. În medie, fiecare utilizator poate pierde chiar si 50 de minute pe zi pentru a verifica, sorta si sterge mesajele nesolicitate. Astfel, pierderile provocate de spam la nivel mondial se estimează la 81,2 miliarde de dolari anual.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu